Внимавайте с витамините и минералите - порезни са, но с мярка

11.06.2017

Множество реклами ни приканват да пием витамини и минерали. Много от тях обаче се оказват съвсем ненужни, твърдят лекарите. Калцият е един от минералите, за които дамите са чували много. Съветите са да се приема, за да се заздравят костите и да се увеличи тяхната плътност с цел отлагане на остеопорозата във времето.


Оказва се обаче, че прекалени високия прием на калций имат вредно влияние върху артериите и меките тъкани. Или иначе казано, това дови до калцифициране на кръвоносните съдове. А така се повишава риска от сърдечносъдови заболявания. Калцият също така може да стимулира образуването на камъни в бъбреците и да попречи на естественото им разграждане. Това важи особено за хората, които са предразположени към този проблем. Ето защо лекарите и диетолозите съветват, този елемент да не се пие като хранителна добавка, а да се набавя чрез консумацията на определени продукти – мляко, риба, зеленчуци и ядки.


Желязото също е минерал, чийто прием се препоръчва наляво и надясно, без да се обърне внимание на потенциалните рискове. Този микроелемент помага за образуването на хемоглобин - вещество в кръвта, което доставя кислород от дробовете до другите части на тялото. Освен това желязото е ключово за формиране на някои хормони в тялото. Заради тези важни функции, човек трябва да ги приема само след като си е направил изследване на нивата му в кръвта. Твърде многото желязо в кръвта може да увреди черния дроб и други органи, затова трябва да се внимава с желязо, категорични са лекарите.


Йодът пък е сред тези хранителни добавки, които не бива да се приемат, освен ако не са назначени от лекар. Този микроелемент се свързва най-често с щитовидната жлеза и е ключов за производството на някои хормони. Възможно е обаче приемът му да попречи на правилното функциониране именно на тази жлеза. Преди човек да предприеме подобна стъпка, задължително трябва да се консултира с лекар и да си пусне изследвания, които да установят нивата на йод в кръвта.


Витамин В6 също е сред онези витамини, с които трябва да се внимава. Най-добрият начин да си го набави човек е чрез здравословна и разнообразна диета - плодове, зеленчуци, риба, птиче месо. Ако обаче дълго време се приема В6 под формата на хранителна добавка, това може да доведе до развие на т.нар. невропатия - свръхчувствитеност на нервните окончания.


Bookmark and Share
Още от Новини

Хапването на риба облекчава артрита

25.06.2017

Ако човек с артрит хапва риба два път седмично, болките и сковаността, които изпитва, ще бъдат сведени до минимум. Това показва ново проучване за

виж още

Пръскането срещу комари увеличава риска от аутизъм

24.06.2017

Пръскането с пестициди за унищожаване на комарите увеличава вероятността от развитието на аутизъм при децата. Това показва ново изследване по тем

виж още

Родените през лятото сe радват на по-добро здраве

22.06.2017

Изследователи от университета в Кеймбридж анализирани данни за 450 000 мъже и жени. Така те открили, че месецът на раждане, оказва силно влияние

виж още

Калкулатор Body Mass Index
Erectile dysfunction
Heart attack

Здравен календар юни 2017

П В С Ч П С Н
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Виж още

Анкета

Може ли да се разчита на "Спешна помощ"?

Резултатите