Внимавайте с витамините и минералите - порезни са, но с мярка

11.06.2017

Множество реклами ни приканват да пием витамини и минерали. Много от тях обаче се оказват съвсем ненужни, твърдят лекарите. Калцият е един от минералите, за които дамите са чували много. Съветите са да се приема, за да се заздравят костите и да се увеличи тяхната плътност с цел отлагане на остеопорозата във времето.


Оказва се обаче, че прекалени високия прием на калций имат вредно влияние върху артериите и меките тъкани. Или иначе казано, това дови до калцифициране на кръвоносните съдове. А така се повишава риска от сърдечносъдови заболявания. Калцият също така може да стимулира образуването на камъни в бъбреците и да попречи на естественото им разграждане. Това важи особено за хората, които са предразположени към този проблем. Ето защо лекарите и диетолозите съветват, този елемент да не се пие като хранителна добавка, а да се набавя чрез консумацията на определени продукти – мляко, риба, зеленчуци и ядки.


Желязото също е минерал, чийто прием се препоръчва наляво и надясно, без да се обърне внимание на потенциалните рискове. Този микроелемент помага за образуването на хемоглобин - вещество в кръвта, което доставя кислород от дробовете до другите части на тялото. Освен това желязото е ключово за формиране на някои хормони в тялото. Заради тези важни функции, човек трябва да ги приема само след като си е направил изследване на нивата му в кръвта. Твърде многото желязо в кръвта може да увреди черния дроб и други органи, затова трябва да се внимава с желязо, категорични са лекарите.


Йодът пък е сред тези хранителни добавки, които не бива да се приемат, освен ако не са назначени от лекар. Този микроелемент се свързва най-често с щитовидната жлеза и е ключов за производството на някои хормони. Възможно е обаче приемът му да попречи на правилното функциониране именно на тази жлеза. Преди човек да предприеме подобна стъпка, задължително трябва да се консултира с лекар и да си пусне изследвания, които да установят нивата на йод в кръвта.


Витамин В6 също е сред онези витамини, с които трябва да се внимава. Най-добрият начин да си го набави човек е чрез здравословна и разнообразна диета - плодове, зеленчуци, риба, птиче месо. Ако обаче дълго време се приема В6 под формата на хранителна добавка, това може да доведе до развие на т.нар. невропатия - свръхчувствитеност на нервните окончания.


Bookmark and Share
Още от Новини

Отново агресия! Нападнаха спешен медик в Добрич

14.08.2017

За поредно нападение над спешен лекар съобщават от МВР. Този път става въпрос за медик, който е бил нападнат в Спешния център в Добрич, информира

виж още

Топ 10 на най-болезнените състояния в медицината

14.08.2017

Има един въпрос, от който много пациенти се вълнуват, но на който малцина лекари се осмеляват да отговорят. Става дума за силата на болката. Кое съ

виж още

Тест за чревни бактерии определя вида на диетата

14.08.2017

Едно ново изследване обяснява, защо един и същ хранителен режим се отразява различно на отделните индивиди. Екипът от учени твърди, че много скор

виж още

Калкулатор Body Mass Index
Erectile dysfunction
Heart attack

Здравен календар април 2018

П В С Ч П С Н
30     1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
Виж още

Анкета

Може ли да се разчита на "Спешна помощ"?

Резултатите