Топ 5 на най-полезни храни

08.05.2017

Има много класации посветени на това, кои са най-полезните храни за човешкото здраве. Според едно мащабно изследване обаче, проведено от американски диетолози и посветено на полезните хранителни продукти, има пет основни продукта, които задължително трябва да присъстват в менюто ни. Ето ги и тях:


Авокадото. Въпреки че доскоро всички го пренебрегваха, заради мазната му структура, днес то се радва на особена почит. Може би защото доставя необходимите на организма ненаситени мастни киселини, олеинова киселина и растителна целулоза. Същевременно авокадото намалява нивото на холестерола в кръвта.


Кайсиите. Те са богати на бета каротин, който в хода на биохимичните процеси се превръща в особено ценния за организма витамин А. Той възпрепятства разрушаването на клетките под въздействието на свободните радикали и пази кожата от увреждане под влиянието на активното ултравиолетово излъчване.


Малините. За тях се знае, че съдържат голямо количество аскорбинова киселина (витамин С), която укрепва стените на кръвоносните съдовете и намалява вероятността от развитието на сърдечно заболяване. Освен това те са пълни с антиоксиданти и предпазват клетките в тялото от преждевременно остаряване.


Смокините. Редовната им употреба зарежда организма с калий и витамин В6, който способства за производството на серотонин – хормона, отговорен за формирането на положителните емоции. Освен това този плод се грижи за сърцето и стомашно-чревния тракт, има силно детоксикиращо действие и подобряват метаболизма.


Лимоните. Тези кисели цитрусови плодове отдавна са обявени за ефективно средства за профилактика на онкологичните заболявания, макар около това тяхно действие все още да се спори. Но пък едва ли е необходимо да напомняме за неговите свойства при лечението на настинки и инфекции. Освен това консумацията на лимони подпомага процеса по отслабването, ако човек е на диета.


Bookmark and Share
Още от Eco&Bio

11 храни почистват артериите от плаки

07.08.2017

Сърдечносъдовите заболявания са сред водещите причини за смъртност у нас. Някои специалисти дори ги наричат „тих сериен убиец“. Те от

виж още

Липсата на витамин D се наваксва с яйца и масло

29.06.2017

Липсата на витамин D може да се компенсира чрез промени в храненето, твърдят специалистите. Въпреки че лятото е време за море, много хора не обич

виж още

Цвеклото понижава кръвното

28.06.2017

Цвеклото съдържа химически нитрат, който драстично намалява кръвното налягане. Хората, които пият по една чаша сок от този зеленчук дневно в пове

виж още

Калкулатор Body Mass Index
Erectile dysfunction
Heart attack

Здравен календар октомври 2017

П В С Ч П С Н
3031    1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
Виж още

Анкета

Може ли да се разчита на "Спешна помощ"?

Резултатите