5 съвета за плосък корем и след 40-годишна възраст

06.11.2016

С напредване на възрастта метаболизъм се забавя и човек започва да трупа мазнини около корема. Истината е, че след 40-годишна възраст, те се „топят“ много по-трудно, в сравнение с младежките години. Според медиците, когато човек навлезе в една определена възраст, започва по-лесно да губи мускулна маса и вода, отколкото мастни клетки. За да се стегне корема, се налага коренна промяна в хранителния режим, увеличаване приема на вода и засилване на тренировките във фитнес залата. Ето още няколко ценни правила:


Съвет 1: Коригирайте менюто си за вечеря


Специалистите препоръчват в менюто за вечеря да се включат повече протеини. Въглехидратите не бива да се изключват, но за да не създават проблеми е добре да се консумират преди обяд и то в не много големи количества. Идеалната вечеря е сьомга със зелена салата, препоръчват диетолозите, като допълват, че рибата може и да е друга.


Съвет 2: Яжте храни богати на фибри


Фибрите помагат в борбата с мазнините. Те дават усещането за ситост и така човек не прекалява с храната. Освен това почистват стомашно-чревния тракт. Добре е обаче да се знае, че някои въглехидратни храни също съдържат фибри. Специалистите твърдят, че най добрата закуска е една купа овесени каша с настъргана ябълка и половин лъжичка канела.


Съвет 3: Намалете приема на калории


Метаболизмът се забавя с напредването на възрастта и това е известно на всички. Ето защо след 40-годишна възраст човек не се нуждае от чак толкова много калории, колкото на 20 години. Специалистите съветват калориите да се намалят с около 20%, за да се избегне нежелано увеличаване на теглото и натрупването на мазнини по корема. За предпочитане е гарнитура от спанак, вместо от картофки.


Съвет 4: Тренирайте по-често и усърдно


Високо интензивните спортове са задължителни след 40-госишна възраст, ако човек не иска да качи излишни килограми и да натрупа тлъстинки в областта на корема. Кардиотренировките горят най-много калории за най-кратко време. Специалистите препоръчват на хората да не се отпускат и да тренират дори когато са в отпуска.


Съвет 5: Пийте достатъчно вода


Фитнесът и правилното хранене определено са от съществена важност, но човек не бива да забравя и водата. Дори децата знаят, че трябва да изпиват по 2 литра течности на ден. С напредването на възрастта обаче, човек трябва да увеличава количеството на водата, тъй като тя води до засилване на метаболизма. Специалистите препоръчват да се пие леко охладена, а не топла вода, тъй като организмът гори повече калории.


Bookmark and Share
Още от Beauty&SPA

Ексфолиирането - ново начало за нашата кожа

26.01.2017

Ако искате кожата ви да бъде здрава и еластична, да има хубав, приятен тен и по-малко проблеми като петънца и пъпчици, ексфолиирайте я редовно. Ког

виж още

7 причини да си направим масаж на дланта

15.01.2017

Дланта е своеобразна карта на нашето тяло. На нея лежат точки, наречени рефлексни зони, които се свързват с различни органи. Ако познаваме тези точ

виж още

Врати отвори най-новата клиника за естетична медицина "Мона Лиза"

13.01.2017

Най-голямата в България бутикова клиника за естетични и антиейджинг процедури отвори врати в София вчера. Бляскавата церемония по откриването на пъ

виж още
Специалисти

виж още

Калкулатор Body Mass Index
Erectile dysfunction
Heart attack

Здравен календар август 2017

П В С Ч П С Н
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Виж още

Анкета

Може ли да се разчита на "Спешна помощ"?

Резултатите