Зеленият чай подобрява физическата активност при възрастните хора
07.02.2012Редовната консумация на зелен чай помага за подобряване на подвижността и стабилността в по-късна възраст. Това показва ново японско проучване. Резултатите са публикувани в списание American Journal of Clinical Nutrition.
Редица учени изследват ефектите от консумацията на напитката. Поради високото съдържание на антиоксиданти зеленият чай е изключително полезен за здравето и ни предпазва от различни заболявания. Доказано е, че спомага за понижаването на „вредния“ холестерол, както и за по-нисък риск от развитие на рак. Целта на настоящето проучване е била да установи дали консумиращите зелен чай са по-малко засегнати от чувството на слабост и физическа нестабилност, свързано с напредване на възрастта.
В рамките на три години експерти от училището по медицина към университета в Тохоку проучват 14 хил. души над 65 години. Според резултатите възрастните, които пият най-много зелен чай, са с най-нисък риск от развитие на „функционална нестабилност“, проблеми с двигателната активност или извършването на ежедневни дейности като преобличане и къпане. Около 13% от участниците, които пият по-малко от чаша зелен чай на ден, са функционално нестабилни, в сравнение със само 7% от хората, които консумират по няколко чаши.
Проучването не доказало, че зеленият чай е основната причина за по-добрата физическа активност на възрастните, но се смята, че намалява риска от двигателна нестабилност. Оказало се също така, че консумиращите редовно напитката имат и по-здравословен начин на хранене, включващ риба, плодове и зеленчуци.

Има поне пет храни, които могат да удължат живота ни
14.03.2012Има поне пет храни, които могат да удължат живота ни. След дълги проучвания и анализи група британски учени са систематизирали и ни препоръчват да
виж още
Обявиха зехтина за "лекарството на бъдещето"
01.03.2012Зехтинът ще бъде "лекарството на бъдещето". До този извод са стигнали група учени от Атинския университет, съобщава гръцката телевизия ЕР
виж още
Плодовете и зеленчуците предпазват от рак на дебелото черво
23.01.2012Изобилието от плодове и зеленчуци в храната предпазва от рак на дебелото черво. До този извод са стигнали група южнокорейски учени. Мощното
виж още














