Плодовете и зеленчуците предпазват от рак на дебелото черво
23.01.2012Изобилието от плодове и зеленчуци в храната предпазва от рак на дебелото черво. До този извод са стигнали група южнокорейски учени.
Мощното съединение, което се среща в редица здравословни храни, може да блокира пътищата на развитие и разпространяване на раковите клетки. Откритието може да доведе до развитието на нови методи за лечение на рака на дебелото черво.
Тайната се крие в растителен флавоноид, известен още като лутеолин. Лабораторни тестове са показали, че съединението има противовъзпалителни, антиоксидантни и противоракови свойства. Лутеолинът се съдържа в целината, зелените чушки, мащерката, чая от лайка, морковите, зехтина, ментата, розмарина, ригана и портокалите.
Изследването на южнокорейските специалисти показва, че лутеолинът потиска активността на клетъчните сигнализиращи пътеки, които водят до развитието на рак на дебелото черво. Блокирането на сигнализиращите пътеки пречи на раковите клетки да се делят и води до клетъчна смърт, обясняват авторите на проучването.

Има поне пет храни, които могат да удължат живота ни
14.03.2012Има поне пет храни, които могат да удължат живота ни. След дълги проучвания и анализи група британски учени са систематизирали и ни препоръчват да
виж още
Обявиха зехтина за "лекарството на бъдещето"
01.03.2012Зехтинът ще бъде "лекарството на бъдещето". До този извод са стигнали група учени от Атинския университет, съобщава гръцката телевизия ЕР
виж още
Зеленият чай подобрява физическата активност при възрастните хора
07.02.2012Редовната консумация на зелен чай помага за подобряване на подвижността и стабилността в по-късна възраст. Това показва ново японско проучване. Рез
виж още














